Хто вони – наші вчителі?

Ми вчимося все життя, жадібно хапаючи досвід кожної миті існування, складаючи результати навчання на рівні полички своєї дорогоцінної пам'яті. Полиці високі та низькі, далекі та близькі. Розум сам вибирає, що робити з прийнятим, і щоразу вірно віддає нам колись нами вивчене та запам'ятоване.

Полочки ростуть, надбудовуються одна над одною, формуючи цілу скарбницю думок, подій, фактів, висновків. Своїх, чужих, недомовлених та недописаних. Головне – вони побудований фундамент нашої мудрості.

Хто вони, наші вчителі з життя?

Батьки . Перші, єдині, вірні та щирі. Справжні. Їхнім інструментом навчання стане багаторічний життєвий досвід, десятки шаблонів вирішення проблем, а за їх відсутності – енциклопедія порад, побудована на бетонній мудрості, яку вони закладають у свідомість власних дітей. Не завжди зрозумілі, але завжди чесні та доброзичливі вчителі, вони назавжди створюють основу єства, що називається особистістю.

Педагоги . Інструментом їхнього навчання є процес освіти, який вони гордо здійснюють, формуючи знання, уміння, навички та якості особистості, необхідні для професійної діяльності. Не завжди вдалі та любителі своєї справи, не завжди толерантні та гуманні, але однозначно знаючі більше учня, педагоги з самого дитячого садка вибудовують особистість та розум, спрямовуючи процеси виховання, освіти та розвитку кожного, хто сидить за партою чверть свого життя.

Книги та мудрості всіх поколінь, історичний досвід, спадщина розумів та світоглядів. Написані різними характерами, талантами, особистостями, епохами, вони тихо зберігають у собі реальності та ідеали, досвід часів і народів, штовхаючи до роздумів і висновків, аналізу та висновків, створення власної загальної теорії всього, вічно перебуваючи у величному мовчанні, дихаючи старою чи новенькою полі, томом, починаючи з Буквара і закінчуючи Енциклопедією.

Оточення . Навчає нас середовищем, в якому ми здійснюємо свої численні дії в просторі життя, здійснюючи свої помилки, бачачи і оцінюючи чужі, іноді жахаючись, іноді сміючись над ними, оцінюємо ситуації та беремо участь у них. Словом – існуємо. Беремо участь у нескінченному кругообігу енергії, харчуємося нею та виділяємо її. Оточення постійно обумовлює напрями наших дій, їхній вигляд та кількість.

Друзі займають особливу позицію у широкому понятті оточення. Довірчі особи, плечі для плачу, скриньки для одкровень – вони співчувають, радять. Разом із батьками вони – розуміють. Тільки, на відміну батьків, вони діють нарівні, у тій самій прострації, тієї ж відмітці шкали особистісної значимості, як і ми. Це найпростіше. Це приймається. Не завжди правильно, але впевнено та з гордістю.

Саме з оточення завжди виділяється хтось – такий дивний і єдиний, незрозумілий, а тому й цікавий – вчитель , який перевернув думки, що поставив з ніг на голову роками побудовані переконання та принципи. У моєму житті було дві такі люди. Один навчив професії. Інший – любити природу та тварин, переламати в собі все і піднятися вище.

ов мудрості незліченну кількість, які прагнуть до неї – число кінцеве. Підсумок – наші можливості для розвитку особистості безмежні.

Важливо, наскільки людина вміє сама створити собі систему пізнання світу, порушити бажання, поставити цілі, знайти шляхи, оцінити результати, виділити собі необхідне і найважливіше. Усьому початок – бажання, яке веде пізніше до освіченості, широти думки та успішності. Бажання вчитися відомому, новому та невідомому. Вчитися цінувати своїх вчителів, мудро формуючи себе як маленький осередок історії. Бо кожна наша думка геніальна…

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *