Чому метод Хеллінгера набирає все більшої популярності у психологів?

Сімейні розстановки – це метод, створений німецьким психотерапевтом Бертом Хеллінгер. У своїй психологічній практиці він зіштовхнувся із випадками дивних симптомів у своїх пацієнтів. Деякі з них не хотіли жити, відчували дивне почуття провини та тривогу, витоки якої він не міг знайти в їхній біографії.

Пізніше Хеллінгер виявив, що багато з них були нащадками відомих і невідомих нацистів, які робили дуже жорстокі вчинки по відношенню до військовополонених. Це були і страти, і тортури, і багато іншого, що зазвичай описують, коли говорять про жахіття Другої світової.

Зрештою, йому стало зрозуміло, що причиною їхніх незрозумілих страждань були події в житті їхніх предків – нацистів. Це послужило поштовхом у створенні концепції, в якій людина є частиною свого роду і всі події, що відбулися в його роді так чи інакше впливають на його теперішнє життя.

Якщо один член роду робить якийсь вчинок, інші члени роду починають компенсувати його. Іншими словами, якщо дід був катом, то онук може відігравати роль жертви, ніби врівноважуючи провину свого діда. Він може бути дуже сором'язливим, невпевненим у собі людиною, яка постійно відчуває провину, тривогу і т.д. Саме подібні випадки і підштовхнули до розуміння, що деякі соматичні прояви можуть спричинити не тільки відомі події в біографії пацієнта.

Сам метод у тому, що причини складнощів у житті клієнта шукають у його переконаннях, складі особистості та особливостях світогляду, а й у тих емоціях, вчинках, які робили його предки. У ряді випадків, змінити неадаптивну поведінку чи вирішити проблему можна, тільки усвідомивши і дозволивши її витоки в роду. А як саме з'ясовується, що відбувалося в сім'ї та роді та які життєві закони були порушені, пояснити дуже складно.

Самі психологи пояснюють це містичними властивостями енергії групи.

Якщо кілька незнайомих людей починають приміряти на себе ролі матері, батька, бабусі та інших членів сім'ї та роду пацієнта, встають певним чином, то вони в якийсь момент починають переживати емоції та ситуації тих людей, кого вони заміняють.

Наприклад, дві людини, які заміщають батьків будь-кого, стають навпроти один одного, і кожному з них є що сказати іншому. Вони можуть відчути роздратування, образу або, навпаки, тепло та підтримку, які є тими емоціями, які були у батьків. Заступники (ті, хто постають у певні ролі членів сім'ї пацієнта) хіба що починають програвати ті ролі, куди вони стали. Це дуже складно пояснити людині, яка не пережила це.

Наприклад, коли стоїш у ролі, то стає зрозуміло, як жила ця людина, що вона відчувала. І якщо поставити питання, як він ставився до чогось – відразу виникає відповідь та розуміння. І це відчуття незвичайне тим, що ти розумієш, що відповідь дає сама роль, а ти просто зчитуєш її на якомусь інтуїтивному рівні. При цьому не втрачається відчуття себе сьогодення – ти можеш відрізнити відчуття, що йде від ролі. від власного досвіду.

Строго наукове пояснення цьому феномену відсутня, проте це не заважає численним послідовникам Хеллінгера користуватися його методом для вирішення своїх психологічних труднощів.

Багато хто каже, що це схоже на диво. Особливо коли сторонні люди починають розповідати ті емоційні нюанси, які були в сім'ї незнайомої їм людини, родичів якої вони заміняли.

Виявляється, таким чином можна не тільки виявити ті особливості взаємин, які виникли в сім'ї та роді людини і призвели до певних проблем, але й вирішити конфлікти, погасити неприємні події.

Наприклад, у випадках, коли пацієнти Хеллінгера відчували почуття провини і тривоги, необхідно було представити своїх предків, їхні жертви і вибачитися за своїх предків у всіх, хто постраждав від їхніх рук. У багатьох випадках після такого символічного впливу неприємні симптоми зникали.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *