На все не вистачає часу? – З'їжте жабу!

Теза 1. Аксіома: все встигнути неможливо.
Взяти під контроль завдання, що стоять перед вами, можна лише в тому сенсі, що ви перестанете приділяти увагу одним речам і починаєте витрачати більше часу на ті, які дійсно мають значення.

Теза 2. Жаба – це найбільше і важливе завдання, що найбільше впливає на життя і кар'єру в даний момент.
Ваша «жаба» – це те найбільше, найважливіше завдання, щодо якої ви швидше за все схильні проявляти повільність і нерішучість, якщо відразу не наважитеся взяти бика за роги. Це також завдання, яке має ключовий позитивний вплив на ваше життя та кар'єру зараз.
Тут важливо розуміти, що для визначення ролі завдання у своїй кар'єрі необхідно розуміти, якою є твоя мета. Мати ясне уявлення, що є метою всіх рухів тіла — обов'язкова умова для руху кудись. В іншому випадку рух вийде броунівський. Здавалося б, проста істина, але для мене це найважчий момент. Іноді здається, що якби знав, чого хочеш, давно б цього досяг. Це тільки зі мною таке? Ви достеменно знаєте, чого хочете?

Теза 3. Визначтеся з тим, що вам потрібно.
Трейсі тут не винайшов велосипеда. У всіх поп-книгах по досягненню чогось пишуть про необхідність не тільки розуміти для себе кінцеву мету, а й візуалізувати її, уявити, як буде добре, коли мети буде досягнуто і який ти молодець, що наполегливою працею цього досяг.
Думковий образ вашого ідеалу надаватиме потужний вплив на саму вашу поведінку.
Частина візуалізації мети – запис її формулювання на папері. Автор наголошує: «думайте на папері».

Теза 4. Як би ви з'їли слона? По шматочках.
Тут все ясно, чи плавали читали, знаємо.
Шматочки розписуємо у вигляді послідовності атомарних процесів (складаємо план). Наперед плануємо свій день, а також складаємо генеральний, місячний, тижневий перелік справ. Перелік з більшою деталізацією має містити елементарні завдання у великому проекті, описаному у більш укрупненому переліку (завдання, які вирішуються протягом дня, повинні наближати нас до глобальних цілей, перелічених у генеральному переліку).

Теза 5. Головне – відрізняти головне від другорядного.
Основна увага – ключові категорії результатів.
До ключових категорій входять справи, які становлять саму суть твоєї професійної діяльності (для PM, напевно, це аналіз, узгодження, планування, розподіл ролей, обов'язків та завдань, контроль виконання, менеджмент ризиків). Решта — делегуємо, відкладаємо, ігноруємо.

Теза 6. Готуйте робоче місце під завдання.
Якщо хочемо з'їсти шматочок «слона», не зайвим буде викидати з письмового столу і прямої видимості все, що до цієї конкретної особини не відноситься.
Чим акуратніше і привабливіше ваше робоче місце, тим легше вам буде розпочати роботу і довести її до кінця.

Теза 7. Заберіть фактори стримування.
У будь-якому проекті є завдання, які обмежують швидкість просування до мети (не забули, що ціль ми знаємо, записали та представили). Ці завдання мають бути першими кандидатами на поживу. Як правило, це найнеприємніші «жаби», які тому й стали стримуючими чинниками, що дехто гидував їх ховати своєчасно… вибачте за мою французьку.
Не шкодуємо часу на аналіз та виявлення стримувальних факторів. У GTD описано т.зв. природна модель ведення проекту – це коли спочатку робиться аналіз, а потім – планування та реалізацій. У житті найчастіше відбувається навпаки — спочатку робимо приємні речі, а потім, коли всі терміни минули, мости спалені і відступати нікуди, беремося за найнеприємніших жаб, що відкладаються досі «на потім». А вони і є проблема і причина негативних наслідків. Найприкріше буває, коли терміни давно минули, все погано, доводиться братися за жабу… і її «поїдання» займає якихось півгодини!
Щось довго висловився. Ну та пофігу.

Теза 8. Назад до bed and early to rise makes a man healthy, wealthy and wise.
Або «у здоровому тілі – здоровий пук дух».
Ясний червоний. З бодуна не те що жабу, нічого з'їсти не виходить … але розумієш це, як правило, ранком. Звечора такі думки не відвідують. Все. З завтрашнього дня робитиму зарядку, і лягатиму спати об 11 годині вечора:-)

Теза 9. Дотримуйтесь гігієни думок.
Це висловлювання мені настільки сподобалося, що хотілося поставити його нульовою тезою. Дуже ємно. Перечитайте цю тезу ще раз, вдумливо.
Слідкуйте за тим, щоб думати і говорити з іншими передусім про позитивні сторони речей, ніж негативні.

Теза 10. За одним завданням за один раз.
Чи не перериватися, не перемикати увагу. Взявся за завдання, стиснув зуби, всіх послав нахрен і доробив до кінця. Цьому сприяє сегментування (розбиття завдання на посильні неподільні шматки), порядок на робочому місці (прибрати з поля зору речі, не пов'язані з поточною «жабою»), завчасне планування дня (плануємо мітинги, наприклад, щодня з 15 до 17 години, до цього нікому не дозволяємо себе відволікати).
Моя думка — попередній план дня не має бути як розклад руху поїздів. Достатньо заздалегідь визначити основну роботу (з ключових категорій) на день і приблизно розподілити решту завдань, включаючи рутину, у часі. Жорстке планування призводить до того, що плани в наших мінливих умовах зриваються і, як наслідок, перестають дотримуватися. А складання плану, якого не дотримується навряд чи можна назвати продуктивним проведенням часу.

Теза 11. Зроби це негайно! Зроби це негайно! Зроби це негайно!
Зроби це негайно!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *