Власник бренду BAON Ілля Ярошенко: “Можливості є завжди. Часто ми їх просто не бачимо, вигадуючи виправдання”

BAON – один з найпопулярніших російських брендів, який понад 30 років створює зручний, функціональний і доступний повсякденний одяг. У лінійці компанії представлені моделі для жінок, чоловіків, дітей; є спортивний напрямок та преміум-сегмент.

Власник BAON Ілля Ярошенко в ексклюзивному інтерв'ю Клео.ру поділився своїми принципами роботи, секретами успіху та мріями (планами) на майбутнє.

– Ринок моди постійно змінюється, а BAON під вашим початком існує майже 30 років. Яких стратегій ви дотримуєтесь, щоб залишатися актуальними та привабливими для покупців весь цей час?

– Існувати 30 років неможливо, можна бути тільки успішним або зовсім не бути. (Це жарт, але з часткою правди.) Я відповім на ваше запитання як підприємець. Я завжди шукаю можливості, а не причини, через які не вийде. Росія велика країна, країна можливостей, важливо їх бачити та створювати нове. А якщо раптом видимість знизилася, то вмикається пошук цих можливостей. Не про “це неможливо”, “тут нічого не вийде”. А про “придумаю, як”, “так може не вийде, але інакше точно вийде”.

Можливості є завжди. Часто ми їх просто не бачимо, не шукаємо, вигадуючи виправдання. І саме переконання, що обмежує, в голові “нічого не вийде, це стеля” заважає рухатися вперед.

Стабільний пошук можливостей, стабільний розвиток, стабільний бренд.

– Чи зріс попит у покупців після виходу з Росії багатьох іноземних брендів? Чи, навпаки, відчуваєте зниження купівельної спроможності?

– Загалом по ринку експерти відзначають зростання споживчого інтересу до російських брендів, які пропонують покупцям дуже різноманітну та якісну продукцію, а рівень сервісу магазинів у Росії вищий за світові стандарти. Споживач став довіряти російським брендам та змінює переваги від популярності бренду на користь якості продукту. Безумовно, ми відчули на собі ці зміни, але оскільки за свої десятиліття успішної роботи на ринку ми вже маємо високе знання бренду та довіру споживача, нам не доводилося боротися за право сказати, хто ми. Але як і всі гравці ринку, ми боремося за увагу і лояльність споживача. Завдяки нашій експертності у верхньому одязі, ми почуваємося впевнено та маємо стабільний попит. Тим не менш, ми не зупиняємося у розвитку продукту та бренд-стратегії, оскільки fashion-ринок дуже конкурентний, а ми тримаємо темп у бізнесі ось уже 33 роки!

– Чи відчуваєте ви нестачу чоловічого одягу на російському ринку?

– Найбільш стандартний розподіл продажів у fashion-брендів за гендером – це співвідношення 70/30 (жінки/чоловіки). Але вже за перше півріччя 2025 року частка продажу чоловічого одягу в наших магазинах BAON приросла на 2 п. п. і досягла 36%, а в окремих магазинах сягала 50%.

Експерти ринку також позначають збільшення обороту чоловічого сегмента, і його темпи зростання вищі за жіночий і дитячий сегмент. Ми бачимо з продажу та досліджень, що споживач змінює свою поведінку. Все більше молодих чоловіків обирають одяг як засіб вираження своєї індивідуальності, набуваючи його не лише через практичну потребу. Кошти, раніше призначені для покупки автомобілів або поїздок за кордон, тепер все частіше витрачаються саме на оновлення гардеробу.

– Чи чекаєте повернення брендів, що пішли, і як це може змінити ринок?

– Великі світові гравці завжди драйвують ринок, створюючи на ньому здорову конкуренцію та збільшуючи споживчий попит. На повернення іноземних гравців дуже чекають торгові центри, розраховуючи на збільшення трафіку. Ми бачимо можливість зростання споживчої активності з допомогою вивільнення накопичень населення.

Бренд одягу BAON за свої 33 роки на ринку пережив кілька “криз”, і відхід іноземних брендів не був для нас “трампліном”. Ми інвестували ресурси у розвиток нашого продукту: посилили ключовий асортимент верхнього одягу, впровадили лімітовані колекції, додали fashion-капсули, спортивний напрямок та запустили кілька колаборацій. Ми бачимо потенціал у роботі саме з брендом та продуктом, що є найбільшою конкурентною перевагою, ніж цінові та медійні війни. Повернення іноземних гравців може вплинути на зниження попиту російських брендів переважно низького цінового сегменту, але, як кажуть експерти, немає гарантії, що якщо іноземні бренди і повернуться до Росії, то збережуть той самий рівень доступних цін.

– Ілля, в BAON представлені різні сегменти одягу: офіскор, базовий та спортивний. А ви самі якому стилю віддаєте перевагу в повсякденному житті?

– Строго кежуал! Жодних костюмів, ніяких туфель! Джинси, футболки, кросівки – те, що зручно. Себе треба любити! Суворий костюм останній раз купував років 10 тому, туфлі – 15. Радий, що правила щодо дрес-коду стали більш людяними.

– Який він: ідеально стильний російський чоловік?

– Спортивний, підтягнутий. Насамперед. Одягом пивний животик не сховаєш. Здоров'я – насамперед. А там уже на гарну фігуру і легше підібрати щось модне та стильне.

– А що самі носите з одягу свого бренду?

– Ще як! У моєму гардеробі став переважати BAON. Раніше ми (компанія) були для мене особисто занадто базовими, а зараз радію, приємно дивуюся, бачачи в нашому магазині речі з дуже модним кроєм. Ну і набираю собі – у мене досить гарна знижка! (Усміхається.)

– Ваше захоплення бігом якось вплинуло на появу окремої спортивної лінійки у BAON?

– Так. Але, зізнаюся, пізно. Потрібно було починати виходити на ринок (точніше повторно повертатися після перерви), не звертаючи уваги на присутність потужних глобальних брендів типу NIKE, Adidas… Потроху напрацьовувати асортименти, лояльність користувачів. Але й зараз не пізно. З минулого року ми знову у великому спорті! Ну і, звісно, акцент на біг. У ньому я вже щось розумію після 40 міжнародних марафонів, 6 Мейджерів, півтисячі інших різних стартів у 30 країнах світу.

– Як проходить цей біговий сезон? Брали участь у стартах?

– З'являється якась бігова мудрість. Раніше стартував, не дивлячись, що вихідних – на всі гроші, в соплі та слини. Жодних собі поблажок і шансів відновитися до наступного забігу. Зараз дуже скромний календар стартів, і навіть за такого часто вирішую не бігти. Прилітаю до Берліна, реєстрація отримана за рік до марафону, і знаю, що не втечу всю дистанцію, а просто зроблю тривале тренування і планово зійду десь на 30-му кілометрі. Рішення таке ухвалили з тренером ще за два тижні до поїздки. Не готовий показати потрібний результат – не все вдало склалося під час підготовки. І краще не вбиватися, не випадати з графіка, а продовжити готуватися до іншого старту, де шанси досягти потрібного результату будуть вищими.

– Про що мрієте? Для себе (і для бренду).

– Ну, звичайно, бренду BAON успіхів та процвітання! Цікавих, модних колекцій, відмінних продажів! Великого P&L (звіт про прибутки та збитки, фінансовий документ, який показує доходи та витрати компанії за певний період. – Прим. ред. ).

Для себе – здоров'я. Поринув у тему longevity – там теж є показники, за які хлопцям, як у бізнесі, треба битися. Recovery, сон та головний – різниця між паспортним віком та біологічним.

Все просто. Дві головні цифри в моєму KPI – P&L та Whoop age (зараз мінус 10,1. Але хочу більше ( сміється )!

Источник: kleo.ru

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *