Ми зустрічаємося з відомим російським художником-модельєром, дизайнером, художником з костюмів театру та кіно, засновницею Tegin Fashion House Світланою Тегіною на вернісажі в Будинку-музеї К. С. Станіславського. Буквально днями тут відкрилася виставка “Олег Табаков: “Моя справа – грати!”, присвячену 90-річному ювілею великого актора.
Світлана поділилася враженнями від заходу, а також розповіла про те, з яким творчим багажем вона планує зустрічати майбутній 25-річний ювілей свого модного будинку. За ці роки бренд TEGIN став одним із ключових гравців не лише на російській, а й на світовій модній сцені. Колекції були представлені на Тижнях моди в Парижі, Мілані, Нью-Йорку, Тбілісі, Дюссельдорфі та Дубаї, а деякі вибрані костюми Світлани Тегін знаходяться у зборах Державного історичного музею, Музею Москви, Московського музею дизайну та багатьох інших.
– Світлано, ви були добре знайомі з Олегом Табаковим?
– На жаль, ні. Я тут на запрошення друзів-акторів. Мені не довелося попрацювати з Олегом Павловичем, але з його сином Павлом ми досить часто зустрічаємося і на зйомках, і на “Кінотаврі”. Він неймовірно талановитий, очевидно – від тата.
– Зараз триває п'ятий Московський тиждень моди. Ви не берете участі?
– Ні. Вже років зо три, як я заглибилася в іншу тему: у роботу з театром та кіно, балетом та оперою. Так, наше ательє шило костюми для всіх жіночих героїнь серіалу “Вертинський”, ми працювали над виставою “Ейнштейн і Маргарита”, над оперою “Царська наречена” у МАМТі, створювали костюми до світової прем'єри балетної вистави “Дві Анни” про Аннеру Аннену. Прем'єра була у лютому 2025 року на сцені Великого драматичного театру ім. Г.А. Товстоногова. Загалом за ці три роки примудрилася вже зробити 8 вистав і на цьому не зупиняюся. Але й сезонні колекції я теж продовжую випускати, але більше виступаю, як то кажуть, на інших сценах. До речі, незабаром – наприкінці вересня – на сцені Малого театру відбудеться світова прем'єра проекту “Планіда”, де я теж беру участь як художник по костюмах.
– Чи можна поцікавитися, чим ви зараз надихаєтеся? Що вас хвилює як людину творчу?
– Історія. Переосмислення особистих історій артистів, художників та музикантів минулого. Особливо початку 20 століття. Зараз випускається багато історичних вистав, деякі з яких через сто років повторюються. Наприклад, “Весілля”, яку ми зробили у Новій опері. У ній я намагаюся переосмислити ту спадщину, яка залишилася в історії та культурі від великих художників, хореографів.
Мені цікаво переробляти цю історичну спадщину так, щоб вона ставала близькою і зрозумілою сучасному глядачеві.
– Як вам здається, у якому напрямку сьогодні прямує сучасна мода?
– У моди змінилася парадигма, раніше був підхід: один стиль у маси, а зараз – індивідуальний стиль кожному. Брендів стало багато і кожен може задовольнити свій запит.
Картина сучасної моди стає різноманітнішою та цікавішою. Маленькі бренди мобільніші, вони можуть дозволити собі і ризикнути, і знайти свою аудиторію, і окупити свої ризики.
Наприклад, я випускаю кілька ексклюзивних ліній одягу. Наступного року ювілей мого бренду – 25 років відзначатимемо. Неймовірно! Важко навіть уявити!
– Впізнаваність вашого бренду, його філософія – чи можете буквально двома словами дати визначення?
– Поняття “інтелектуальної моди” надто абстрактно-обтічне. Нині моя філософія – створювати фантастичну реальність. Основа стилю TEGIN – моделі з акцентом не лише на форму, текстуру та архітектурний крій, а й на наповнення їх історичними смислами, відображенням образу та смаку епохи.
Одяг ніколи не був для мене просто річчю, яка захищає від холоду чи рятує від спеки, це завжди спосіб самовираження та індивідуальності.
Наприклад, для весільної сукні Ганни Павлової я обрала приголомшливої краси мереживо з лляних ниток – це моє особливе кохання. На поверхню мережива я нанесла шар золотої фольги для мерехтіння, підкладку зробила з білого шовкового шифону і накрила мереживо найтоншою шовковою сіткою. Кожна деталь спідниці обрамлена клинами з повітряної сітки. В результаті вийшла сукня – арт-об'єкт, практично експонат музею.
– Сьогодні у сукнях TEGIN виходять на червоні доріжки Московського, Канського, Венеціанського, Берлінського кінофестивалів. Ваш бренд обирають актриси Дар'я Мороз та Юлія Пересільд, Вікторія Ісакова, Аглая Тарасова та багато інших. У вас переважно зіркові клієнтки?
– Мої клієнтки – витончені сучасні жінки, які цінують речі з історією та обирають цікавий та фактурний одяг. Бренд – так, особливо приваблює актрис, кураторів, художників, творчих людей, бо в моєму одязі вони можуть виглядати стримано та лаконічно, але підкреслюючи свою унікальність.
Ще останнім часом я спостерігаю підвищений інтерес до театру. Стільки людей приходять на наші спектаклі! І в результаті, наповнившись враженнями, атмосферою, вони повертаються до мене як дизайнера. Приходять у гості, знайомляться, купують речі. Тому що вони вже розуміють, про що це, які сенси закладаю. Для мене цей момент “зчитування культурного коду” дуже важливий. Це надихає.
– Ваша дочка також хоче стати дизайнером?
– Аліса дуже гарний живописець. Свого часу вона закінчила Московський академічний художній ліцей при Академії мистецтв. У неї взагалі по лінії батька всі художники: і прадідусь, і дідусь, і тато – основоположник гіперреалізму.
Але сьогодні Аліса пішла моїми стопами, обрала моду. Каже, що зрозуміла: і тут також можна будувати свої світи. Нині вона на останньому курсі університету. Маючи великий оригінальний талант, вона зможе працювати у всіх сферах мистецтва. Впевнена, вона ще здивує нас!
Источник: kleo.ru