Якщо у Вас мова прилипає до неба, варто взяти в руки трубку, значить, Ви страждаєте на сором'язливість.
Даному горю насправді легко допомогти за допомогою нехитрих вправ. Для початку просто вивчіть нижченаведені діалоги і порепетируйте їх перед дзеркалом. Коли Ви відчуєте, що говорите за учасників діалогу без запинки, тремтіння голосу, і ці слова ллються самі собою без напруги, спробуйте їх наживо. Ось приклади ваших діалогів:
1. Телефонуйте у довідкову «09» і запитуєте:
Ви: – Здрастуйте, підкажіть, будь ласка, номер телефону Ощадбанку на Ризькому проспекті?
Абонент: – Хвилинку… 12-20-20.
Ви: – Чи можна дізнатися номер телефону меблевого магазину «Балатон»?
Абонент: – Хвилинку… 72-20-20.
Ви: – Дякую велике.
Абонент: – Будь ласка.
2. Телефонуйте в Ощадбанк
Ви: – Доброго дня, не підкажете, які види вкладів для фізичних осіб є у Вашому банку?
Абонент: – Депозитний на 1 місяць та 1 день під 4% річних; депозитний на 3 місяці та 1 день під 5% річних; депозитний на 6 місяців та 1 день під 7% річних; депозитний на 1 рік та 1 день під 10% річних. Крім того, є депозитний, що поповнюється на 1 рік та 1 місяць під 9,5% річних.
Ви: – Дякую за консультацію. До побачення.
3. Телефонуйте в магазин меблів
Ви: – Здрастуйте, це меблевий магазин «Балатон»?
Абонент: – Так, “Балатон”.
– Ви не підкажете, чи немає у Вас у продажу комп'ютерних столів?
Абонент: Так, є.
Ви: – Чи можна дізнатися на них розцінки?
Абонент: – Звісно. Найдешевший і найпростіший стіл можна придбати за 1 тисячу рублів. Стіл із підставкою для монітора та поличками для дисків від 2,5 до 4,5 тисяч рублів. Забарвлення будь-які.
Ви: – Дякую Вам велике. Я обов'язково зайду до Вашого магазину!
При цьому, куди б Ви не дзвонили, не забувайте, що абонент не бачить Вас, і Ви для нього недосяжні, а значить, він Вас не з'їсть.
Не бійтеся, що він може щось не те про Вас подумати. Тому що для абонента розмова з Вами – це лише робота, і аналогічних дзвінків на день у нього десятки або навіть сотні!
Вас абсолютно не повинно хвилювати думка про Вас Вашого абонента. Повірте, його думка зовсім не важлива! Для Вас головне в цьому дзвінку – лише отримати ІНФОРМАЦІЮ! Запам'ятайте це!
Обов'язково виконайте усі запропоновані вправи. Тренуйтеся постійно! До речі, якщо Вам не подобаються тексти, які я запропонував, придумайте свої, адаптуйте їх до своєї ситуації.
Коли виходитиме розмова з людьми, які привітно відповідають на Ваші запитання, можна переходити і до спілкування з тими, хто на Ваш дзвінок не чекає. Зателефонуйте, наприклад, до ЖЕКу та запитайте, коли планується ремонт Вашого під'їзду. Будьте ввічливими і люб'язними, але не падайте духом, якщо співрозмовник не вважатиме за потрібне відповісти Вам тим же. Головне – як тримаєтеся Ви.
І Вас ніхто не вкусить! Ще жодного разу не було помічено жодного випадку укусу однієї людини іншою лише за допомогою телефонного проводу! Хоча, якщо я про це дізнаюся, обіцяю, що одразу Вам про це повідомлю!