Новий маршрут моди: зі світових столиць на малу батьківщину

Зараз в арт- та фешн-спільноті одна з головних тем для обговорення – російський візуальний код. Нове покоління митців та дизайнерів не хоче, щоб символами їхньої країни у світі були “матрьошка-оселедець-горілка” або “ведмідь-балалайка-Ленін”. Звичайно, головними брендами Росії на заході залишаються художники російського авангарду та письменники Достоєвський, Толстой та Булгаков. Але це частина світової культури, а локальний візуальний код треба шукати за її межами, подивитися вглиб Росії та знайти неповторну красу в народних традиціях, у художній спадщині, у казках, та просто на дачі у бабусі – це те, що належить нам з народження, вбудоване в нашу ДНК і не існує у відриві від російської культури.

Клео.ру побував у секції “Мода” Російського креативного тижня, де дизайнери та експерти модної індустрії говорили про те, як перетворити національні традиції на модні тренди і зробити спадщину комерційним брендом.

Маркетплейси для продажу, шоурум для спілкування.

За даними дослідження “РБК” та “Яндекс Маркета”, оборот продукції вітчизняних брендів показує зростання в 3 рази щороку, а за 2024-й покупці придбали у 5 разів більше речей від російських дизайнерів, ніж роком раніше.

І справді, локальні бренди зараз на піку популярності: у теплий сезон у Москві чи не кожні вихідні проходили дизайн-маркети, де можна купити товари маленьких брендів, які продаються лише онлайн. Але як тільки бренд виходить на прибуток, він прагне придбати свій шоурум і бутік у торговому центрі.

Що потрібно зробити, щоб виправдати довіру покупців? І навіщо локальним брендам свої магазини, якщо маркетплейси у Росії б'ють рекорди продажів?

Про це говорили учасники сесії “Маршрут перебудовано. Російська фешн-індустрія 2035”. Розмарі Турман, засновник освітньої онлайн платформи How Fashion Works:

“Окрім макротрендів, у кожної країни свої локальні особливості. Навіть кожен тиждень моди має свою ДНК, відображає ринок тієї столиці, де вона проходить і представляє бренди, які для місцевої аудиторії є важливими. Навіть якщо ми дивимося на один і той же бренд, ми не побачимо однаковий асортимент у різних країнах. у Китаї.

Один із основних трендів, пов'язаних із пошуком своєї ідентичності, — ремісничі техніки. У Європі, де спочатку люксові бренди стали популярними завдяки ремісничим технікам, вони перебувають у кризі. А в азіатських країнах, навпаки, активно розвиваються. Наше завдання зрозуміти, як адаптувати спадщину з тим, що є сьогодні з огляду на втому споживача від “швидких трендів”. Це має бути інвестиція “в довгу”, а й продукт, який ставиться за ціну.

Так, такої кількості маркетплейсів, як у Росії, ніде немає. Маркетплейс охопили і преміум-сегмент, що говорить про довіру аудиторії. Подивимося, що буде далі, я думаю, прогнозувати на 2035 рік навіть аналітики не можуть”.

Анна Пекун, співзасновниця та креативний директор бренду Anna Pekun:

“В даний момент у нашого бренду відкриті 19 магазинів і працюють 3 виробництва повного циклу. Але починали ми з онлайн-продажів в пандемію. І зараз маркетплейси займають суттєву свою частку в бізнесі. Але у мене є відчуття, що дівчата втомилися від онлайн, вони вже не вірять картинці, оскільки нерідко чекати і реально розходитися. бренду. Сьогодні недостатньо просто пошити сукню і продати, але треба вибудовувати навколо бренду історію, магію.

Олександр Перем'ятов, засновник універмагів російських дизайнерів SLAVA, президент Magic Group, віце-президент Союзу Торгових Центрів з розвитку російських брендів, голова Комітету з торгівлі СОЮЗЛЕГПРОМ:

“Я не можу сказати, що російська мода знаходиться на хвилі комерційного успіху. Навпаки, я спостерігаю ситуацію агонізуючого рітейлу. Трафік у торгових центрах впав на 30-40%, і, за прогнозами, до 2026 року близько 50% локальних брендів, які з'явилися у великій кількості після догляду західних.

Щоб утриматися на плаву, потрібно увімкнути жорсткий період виживання, потрібна чітка фінансова оптимізація. Тішить, що держава підтримує вітчизняні бренди, адже державі вигідно повертати людей до офлайну. Як би ми не були розпещені швидкими та зручними онлайн-покупками, торгові центри давно стали невід'ємною частиною дозвілля та міської культури”.

На завершення зустрічі пролунало питання: який головний виклик треба подолати російській моді до 2035 року?

Усі зійшлися на думці, що треба побудувати простір допомоги та взаємовиручки. Спілкуватися один з одним, дружити та творити всередині ком'юніті. Наша конкурентна перевага – автентичність та чесність. Іншими словами, бути собою і не озиратися на інших, навіть більш успішних, це правило працює у мистецтві, у бізнесі та в житті.

Як зробити народні промисли частиною сучасної моди

Як було сказано на першій дискусії, тепер ніхто не робить довгострокових прогнозів, але тренд на локальне з нами надовго.

У рамках ще однієї модної сесії “Пошук локальної ідентичності – визначальний тренд у сучасній російській моді” своїм досвідом перетворення національної спадщини на комерційно успішний бренд поділилася дизайнерка Олена Ахмадулліна:

«Що таке російське?

Мені спочатку хотілося відтворити унікальні техніки російського ткацтва та привернути увагу до художніх промислів. Коли ми продавалися у Франції та Італії, треба було нести ДНК своєї країни, щоб європейські покупці одразу розуміли це бренд із Росії. Тоді ми використали інші коди – радянська історія, епоха Петра I та кінець 19 століття. Зараз ми відкрили собі російські казки і художні промисли.

Так, прямі цитати працюють сильніше та глибше. Створюючи колекцію для бренду “Хохлома” ми використовували як основний мотив – лінію райського саду, яка впізнається, яка триває нескінченно і ніколи не закінчується. Але за свою більш ніж 300-річну історію, хохлома була різною і в нашій колекції можна побачити посилання на її історію, які не такі очевидні.

Мені хотілося б, щоб майстри художніх промислів охочіше йшли на контакт із модними дизайнерами, створювали спільні колекції. Це найвірніший спосіб стати частиною сучасної культури, а не лише сувенірами для туристів”.

Ми в Клео.ру теж вважаємо, що тренди на світових подіумах підігрівають інтерес до локальної спадщини – мереживо, хендмейд, вишивка, велика в'язка, клаптикове шиття. Тож сьогодні, щоб слідувати моді, потрібно звернути увагу на традиції своєї країни.

Це тільки здається, що Тиждень моди, що почався в Парижі – не про нас, але всі знамениті дизайнери вміють працювати зі спадщиною і показують, як це робити відповідно до вимог 21-го століття.

Источник: kleo.ru

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *