Якщо ви живете в Москві, то, напевно, використовуєте метро на регулярній основі. Ми настільки звикли до метро, що нас зовсім не дивують мармурові простори, скульптури та мозаїки, які можна знайти на майже кожній станції цього підземного музею. Пропонуємо вам дізнатися трохи більше про московське метро, прочитавши нашу статтю.
Раніше в метро їздили картками
У молодій радянській державі для проїзду використовувалися картонні талони з терміном дії всього 35 хвилин. 1959 року в метро з'явилися турнікети, оплата в яких проводилася жетонами (вірніше, монетами по 5 копійок). Пізніше, у 90-ті, з'явилися пластикові та залізні жетони, якими москвичі та гості столиці платили за проїзд до 1999 року. Тепер сплатити проїзд можна і картою, і проїзною “Трійкою” і навіть особою, через систему “FacePay”.
На станції “Таганська” є справжній військовий бункер
Під час Карибської кризи у 60-ті роки ядерна безпека була дуже гострою темою для уряду і тому в рамках програми розвитку ядерного озброєння та засобів протидії було створено цілу мережу підземних бункерів на території метро. Один із них: “Об'єкт ГО 42”, знаходиться біля ст.м. Таганська. Зараз бункер виконує функцію музею та вільний для відвідування.
У метро можна дізнатися рівень радіаційного фону
На кожній станції метро представлений годинник, який показує час відправлення поїздів. Проте, на станції метро “Каширська” на годиннику також можна побачити рівень радіації на станції.
Схема метро стала кольоровою не відразу
Спочатку схема московського метрополітену була кольорової. Тобто. ніяких “синіх”, “зелених” та “помаранчевих” гілок. Проте, у 1957 році, у зв'язку із Всесвітнім фестивалем молоді та студентів – схему розфарбували для зручності іноземних гостей.
Московське метро – це музей палеонтології
На території понад 50 станцій Московського метро можна зустріти останки істот, які жили задовго до нас. Як це? Справа в тому, що для облицювання деяких станцій метро використовується вапняк, який складається з уламків раковин морських тварин.
Найглибша станція московського метро?
Топ станцій з глибоким заляганням відкриває Тимірязівська станція з 63.5м, відкрита в 1991 році. Потім йде 4 станції зі схожою глибиною 65 м., а саме – Савеловська, Фонвізинська, Окружна і Верхні Лихобори.
Лідером є ст. м. Парк Перемоги з глибиною 73 м., яку відкрили 2003 року.
Закриті станції
Занедбані станції в московському метро відсутні, проте є ті, доступ до яких звичайним пасажирам заборонено. Наприклад, ст. м. “Первомайська”, чий старий вестибюль зараз використовується як актова зала, а внутрішні приміщення – як цех ремонту.
Що в імені тобі моєму?
Назви на станціях пишуть із різною частотою. Наприклад, на ст. м. Вихіно взагалі немає таблички з назвою і можна орієнтуватися лише за стійками СОС-інфо або гаджети з картою метро. Навпаки, на ст. м. Римська назва відзначена 22 рази!
Назад у майбутнє
На ст. м. Київська серед мозаїчних панно на стелях та стінах станцій можна виявити солдата-червоноармійця, який розмовляє по мобільному телефону та тримає в руках ноутбук. Однак, це лише жарт – насправді у солдата в руках схематично зображено звичайну армійську рацію.
Поїзди-мандрівники
У Московському метро частина парку поїздів представлена такими ж моделями, як і в метро Софії, Будапешта, Варшави, Праги та Тегерана.